Medewerkers over Ypto

Leïla Abajadi
Leïla Abajadi,
Teamlead Quality & Compliance en Strategic Management Office

Binnen Ypto ben ik verantwoordelijk voor de uitbouw van de teams "Strategic Management Office" en "Quality & Compliance". De uitdaging voor mij daarin ligt om de juiste prioriteiten te kiezen en op korte termijn quick wins te realiseren. Enerzijds zie ik erop toe dat de regels worden beschreven, geformaliseerd en nageleefd. Samen met mijn collega's van de IT-afdeling gaan mijn team en ikzelf op zoek naar praktische en pragmatische oplossingen. Anderzijds helpen we onze collega’s bij het optimaliseren van hun werkmethode om bij te dragen tot de continue verbetering van de IT-dienstverlening van NMBS. Concreet betekent dit dat we de IT-processen die geïntegreerd zijn in de businessprocessen van NMBS, trachten te verbeteren om ze efficiënter te laten verlopen. Dat komt zowel de IT-organisatie als de NMBS-organisatie ten goede.

Peter Orije
Peter Orije
PHP-ontwikkelaar

Bij Ypto zorgen we ervoor dat de NMBS-medewerkers op een betere service kunnen rekenen voor alle applicaties die we onderhouden, migreren of bouwen. We poetsen verouderde applicaties op en blazen ze nieuw leven in zodat NMBS efficiënter en performanter kan werken. Een voorbeeld daarvan is de applicatie die door de Securail-agenten van NMBS wordt geraadpleegd en waarin veiligheidsincidenten worden beheerd. De gegevens daarin werden oorspronkelijk niet realtime getoond. Samen met mijn collega’s heb ik deze applicatie herschreven en gemigreerd naar nieuwe en betere servers. Vandaag draait deze toepassing op de nieuwste technologieën en hebben de Securailteams continu een realtime overzicht van storingen op het spoor.

Wendy Smeets
Wendy Smeets
Functional Analyst PFS FICO

Bij Ypto kan je zowel persoonlijk als professioneel groeien. Er zijn meerdere SAP-modules aanwezig, waardoor je de mogelijkheid hebt om je kennis continu uit te breiden. Zo word ik binnen de FI-module vaak geconfronteerd met een technisch probleem. Het is telkens een uitdaging om een creatieve oplossing te vinden die zowel technisch als functioneel onze klant verder helpt. Een goede relatie opbouwen met de klant is dan ook van belang om zijn behoeften te kennen.

Joeri De Moor
Joeri De Moor
Business Analyst

Bij de keuze van mijn eerste job vond ik het van belang dat ik de kans kreeg om zoveel mogelijk bij te leren. Ik ben dan ook tevreden met mijn keuze voor Ypto. Tot op vandaag kan ik mijn kennis uitbreiden in de gebieden die me het meeste liggen. Zo probeer ik onze klant zijn noden zo goed mogelijk te begrijpen om hem het juiste advies te bieden. Op die manier streven we bij elke verandering naar een win-win situatie.

Kurt Van der Veken
Michaël Keymolen
.net Software Architect

Bij Ypto krijgen we de kans om te werken aan projecten die erg zichtbaar zijn voor de buitenwereld. Zo ontwikkelen we toepassingen voor reizigers, treinbestuurders, intern personeel, enz. Iedereen die gebruik maakt van de NMBS-diensten, vertrouwt dagelijks op onze toepassingen. Deze toepassingen dienen dan ook elk moment onze volledige aandacht te krijgen. Toezien op kwaliteit, oplevering en degelijkheid van de applicaties, behoort tot mijn kerntaken. Mijn bijdrage bij Ypto heeft dan ook een rechtstreeks gevolg op de tevredenheid van de reizigers.

Ann Demey
Ann Demey
Hoofd van het iPaaS-departement

Bij Ypto gaan we ervoor om samen met onze klant de uitdagingen aan te gaan waar NMBS voor staat. Vandaag gaan die veel verder dan louter de treinen laten rijden en tickets verkopen. We moeten inspelen op de veranderende behoeften van reizigers in een maatschappij van digitalisering en nieuwe technologieën. Die constante nood aan aanpassing weerspiegelt zich eveneens in onze interne organisatie. Vroeger zou de afdeling die ik leid, “Infrastructuur” geheten hebben. Nu heet mijn team “Infrastructure & Platform as a Service”. Daarin staat de service die we aanbieden centraal. Op die manier kunnen we snel op de bal spelen bij vragen van NMBS.