Onze projecten

Een greep uit de projecten die momenteel lopen.

 

Verkoop aan de reizigers

Onze projectteams werken actief mee aan de implementatie van een nieuw distributiesysteem voor NMBS. Of het nu gaat om verkoop aan de loketten, aan een automaat of via internet, wij dragen bij tot de ondersteuning en de vernieuwing van de technologie. Multi-channel multi-platform oplossingen voor de veeleisende reiziger van nu.

 

Betere klantenrelaties

CRM (Customer Relationship Management) projecten realiseren oplossingen binnen de klantendienst en callcenters van NMBS. Daarmee reiken we de middelen aan om de relatie met de reiziger en de zakelijke klant optimaal te verzorgen en een modern commercieel beleid te voeren.

 

Mobiele technologie op de trein

IT gaat bij ons ook mee de trein op. In toenemende mate worden producten ontwikkeld die het rijdend personeel ondersteunen. Treinbestuurders krijgen informatie via een tablet-pc en nieuwe oplossingen voor treinbegeleiders bieden zich aan.

 

Beheer van onderhoud voor rollend materieel

Onze realisaties worden ieder moment van de dag gebruikt in de onderhoudswerkplaatsen van NMBS. Een sterk geïntegreerde oplossing stuurt de onderhoudsplannen aan, registreert de uitgevoerde werken en regelt logistieke bewegingen tussen werkvloer en magazijn of tussen vestigingen onderling. Een vlot onderhoudsproces optimaliseert de kosten voor NMBS, leidt tot minder defecten en dus tot een betere dienstverlening aan de reiziger.

 

IT-Roadmap voor een toekomst in eigen beheer

Met het IT Roadmap-programma neemt Ypto alle IT-diensten in eigen beheer en zorgt ze voor een verdere optimalisatie ervan. Deze diensten en projecten worden ondergebracht in volgende componenten: Bureautica, Telefonie, Beveiliging, Run Applicaties, Connectiviteit en Onthaal reizigers. Deze componenten en hun onderliggende projecten dragen elk bij tot een kwaliteitsvolle service, transparante processen, performante systemen en beheersbare kosten.

 

360°-kijk op informatie

NMBS is een omgeving met een uitzonderlijke rijkdom aan informatiebronnen. Boorddocumenten, veiligheidsinstructies en technische tekeningen zijn maar enkele voorbeelden van typische documenttypes. Daarnaast produceert een organisatie van deze omvang iedere dag ontelbare documenten die haar werking ondersteunen. Onze Enterprise Information Management teams installeren en ondersteunen een transversaal documentplatform. Informatie kan daardoor ontsloten worden via verschillende technologieën.

 

Een hedendaags HR-beleid

SAP HR-gegevens vormen vandaag de ruggengraat voor het beheer van diverse HR-domeinen. Onze implementaties van organisatiebeheer, opleidingsbeheer, tijdsbeheer en kwalificatiebeheer geven de HR-organisatie de slagkracht om een beleid te kunnen voeren dat de huidige werknemers ondersteunt en motiveert en nieuwe medewerkers aantrekt.

 

Portals en kiosken

Via portaloplossingen ondersteunen we vandaag B2B- en B2E-toepassingen. Waar het kan, houden we het graag simpel. Meer en meer toepassingen worden via een browser aan de gebruikers aangeboden. Vaak is dat ook de enige aangewezen manier. Onze medewerkers hoeven niet allemaal SAP te kennen om SAP-gegevens te kunnen raadplegen.