(English version not available yet)

Je bent end-to-end verantwoordelijk voor het beheren van bestaande oplossingen en de implementatie van nieuwe oplossingen voor de NMBS-directie Stations om de performantie, stabiliteit, coherentie, levenscyclus en gebruiksvriendelijkheid van de toegewezen portfolio van applicaties (o.a. in-house ontwikkelde toepassingen, externe software pakketten, IT services, rapporteringen, SAP modules, …) te optimaliseren.

De directie Stations is verantwoordelijk voor het beheer en het onderhoud van de stations, stopplaatsen, wagen- en fietsenparkings en de gebouwen en terreinen van NMBS. Zij staat in voor de bouw, de renovatie, de aan- of verkoop, de verhuur van domaniale en commerciële concessies en alle aspecten van het beheer van alle gebouwen en terreinen (exploitatie, space management, onderhoud, herstellingen, netheid, ...).

De functie bestaat uit volgende onderdelen:

  • Functionele analyse (functionele behoeften vertalen in specificaties en oplossingen), in lijn met de (ICT) strategie
    • Vertalen van de functionele behoeften in user stories en oplossingen
  • Projectondersteuning
    • Meewerken aan projecten voor het veranderen of implementeren van applicaties voor B-stations
    • Meewerken aan de ontwikkeling van testscenario’s, aan functionele testen en data cleaning
  • Applicatieportfoliobeheer
    • Fungeren als aanspreekpunt voor meerdere applicaties en mee bepalen hoe de applicaties moeten evolueren in afstemming met o.a. de architecten
    • Regelmatig afstemmen met gebruikers, leveranciers en andere stakeholders om de nodige roadmaps (verbeteringen, bugs, incidenten) te kunnen opstellen en beheren.
  • Configureren van oplossingen
  • Functionele support bieden m.b.t. de applicatieportfolio
    • Coördineren en analyseren in het kader van problemen die opduiken met de applicaties in beheer
  • Kennisbeheer
    • Documenteren van de oplossingen en de informatie up-to-date houden
  • Up and running controle van de applicaties
    • Ervoor zorgen dat de applicaties steeds naar behoren werken
  • Coachen en ondersteunen van andere medewerkers in het team
  • Intensief samenwerken met offshore collega’s die instaan voor de ontwikkeling van sommige applicaties

Requirements

(English version not available yet)

  • Masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring, waardoor je een brede technische kennis hebt
  • Minstens 5 jaar ervaring binnen een gelijkaardige functie (Application Owner, Functional Analyst, …)
  • Kennis van applicaties voor real estate management is een pluspunt
  • Kennis van diverse analysetechnieken (use cases, opstellen van scenario's, ...)
  • Goede kennis Nederlands, Frans en Engels, zowel gesproken als geschreven
  • Goede communicatievaardigheden
  • Methodisch, nauwkeurig en oog voor detail
  • Kennis van ITIL, Agile-methodologie, software delivery lifecycle, enz. zijn een pluspunt
  • Proactief ingesteld, sterk probleemoplossend en praktijkgericht, georganiseerd
Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

IT Analysis

Contract type icon

fulltime

Share this vacancy

FacebookLinkedInWhatsAppEmail

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!