English version not available

Je maakt deel uit van een sterk Service Delivery Management Team met een transversale aanpak.

Je bent verantwoordelijk voor het tactisch beheer bij de operationele ondersteuning, onderhoud en ontwikkelingsactiviteiten voor de applicaties/software die Ypto beheert voor haar eindklant (NMBS). De functie combineert managementverantwoordelijkheden met service managementexpertise in combinatie met praktische ADM-expertise. Voor het managementgedeelte ben je verantwoordelijk voor kwaliteitsopvolging van geleverde services en de voortdurende verbetering van de dienstverlening aangepast aan de behoeften van onze eindklant.

Voor deze dienstverlening werk je nauw samen met onze interne organisatie en externe partner(s) om samen de geleverde kwaliteit te controleren, te sturen, te verbeteren en te anticiperen op de behoeften van onze eindklant. Hiervoor zoeken we een senior profiel met een sterk inzicht in Service Management (ITIL v3) enerzijds en Application Development Management (ADM) op vlak van management (aansturen eerder dan uitvoeren) anderzijds met ervaring in het samenwerken met internationale externe partner(s).

Verantwoordelijkheden:

  • Zorgen voor toezicht op en sturing van de verschillende IT-applicatieteams om IT-diensten te leveren in samenwerking met onze externe partners en interne diensten
  • Stellen en meten van prestatiedoelstellingen en regelmatige één-op-één feedback geven aan de verantwoordelijken van de verschillende IT-applicatieteams
  • Capteren en aligneren van de behoeften van de eindklant om bestaande services te optimaliseren en nieuwe services te definiëren inclusief analyse van mogelijkheden om gebruik te maken van beschikbare tools
  • Tactisch beheren van de dienstverlening door het begeleiden van incidentoplossing, probleembeheer, change management en releasematig werken voor de applicaties die in portfolio zitten.
  • Bijdragen tot de opzet en het beheer van de SACM-database (CMDB).
  • Ontwikkelen van relevante statistieken, meten en publiceren van de prestaties van de geleverde diensten aan de hand van SLA's en continue verbeteringsactiviteiten mogelijk maken in samenwerking met peergroepen
  • Nauw samenwerken met alle IT-managementpersoneel bij het identificeren, evalueren, selecteren en implementeren van specifieke informatietechnologieën die de bedrijfsplannen en IT-strategieën ondersteunen
  • Ervoor zorgen dat de afdeling zich houdt aan beleid en procedures die voldoen aan het industrie- en regelgevingsbeleid
  • Erover waken dat de uitgewerkte service managementprocessen gevolgd worden en helpen bijsturen waar nodig..
  • Behoudt een goed begrip van technologie en de toepassing ervan om bedrijfsdoelstellingen te bereiken
  • Opvolgen en evalueren van de prestaties van medewerkers en zorgen voor voortdurende coaching en ontwikkeling
  • Fungeren als centraal punt voor het communiceren van gerelateerde systeemproblemen binnen de afdeling en samenwerken met andere teams en leveranciers aan wijzigingen, fixes en updates
  • Beheren van het deel van het releaseproces voor applicaties, inclusief effectieve afdelingsbrede communicatie met eindgebruikers
  • Onderhandelen over de oplossing van conflicterende vereisten tussen de agentschappen en / of afdelingen
  • Fungeren als back-up voor de Service Manager non-SAP-applicaties
  • Coachen binnen jouw vakgebied van junior collega's

Requirements

English version not available

  • Kennis van de ontwikkeling van bedrijfsapplicaties in verschillende technologieën
  • Kennis en bekwaamheid om personeel te leiden bij het integreren van IT-services met de werkvereisten en resultaten van de eenheid
  • Kennis van informatietechnologiedisciplines; bv. softwareapplicaties en interfaces, productieprocessen, kwaliteitsborging en systeembeheer, enz.
  • Kennis van service managementprocessen en -systemen, ITIL v3 / ITSM
  • Uitstekende schriftelijke, mondelinge, instructieve, presentatie- en interpersoonlijke vaardigheden gericht op motivatie en positieve houding
  • Goede kennis Nederlands, Frans en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
  • Sterk zelfgemotiveerd, veranderingsgericht
  • Gepast kunnen omgaan met confrontaties en geschillen op de juiste manier te beheren
  • In staat om duidelijk en beknopt te communiceren naar management en naar crossfunctionele afdelingen of teams, zowel mondeling als schriftelijk en door middel van afbeeldingen of diagrammen indien van toepassing
  • Kennis van nieuwe technologieën en op de hoogte blijven van updates en wijzigingen
  • Ervaring met het plannen en beheren van RUN-activiteiten binnen een ADM-domein


Ons aanbod

Binnen onze open bedrijfscultuur werk je achter de schermen mee aan de digitale transformatie van NMBS. Je hebt een job met maatschappelijke impact en ruimte voor eigen inbreng. Naast een goede work-life balans en een marktconforme verloning bestaat je pakket uit:

  • Mogelijkheid tot 3 dagen telewerk per week + flexibel uurrooster
  • 35 verlofdagen
  • Bedrijfswagen + abonnement openbaar vervoer
  • Target bonus
  • Hospitalisatieverzekering (inclusief tandzorg) voor het hele gezin, groeps- en invaliditeitsverzekering (cafetariaplan), zonder eigen bijdrage
  • Maaltijd- en ecocheques
  • Nettovergoedingen voor telewerk en carwash + internetbudget
Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Anderlecht

Department icon

Operations

Contract type icon

fulltime

Share this vacancy

FacebookWhatsAppEmail

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!