(English version not available yet)

Binnen het Data & Analytics team werk je als Application Analyst voor de projecten in het bredere domein van transport operaties. Je combineert daarbij de rollen van Application Owner, Product Owner en Functional Analyst.

  • Je brengt de behoeften van NMBS op vlak van de rapporten en dashboards waarvoor je verantwoordelijk bent in kaart en documenteert ze.
  • Je vertaalt deze behoeften naar concrete functionele specificaties voor specifieke rapporteringsdoeleinden.
  • Je hebt regelmatig contact met diverse departementen en hun directeuren.
  • Je bent geïnteresseerd in transportplannen en transport operaties en draagt bij aan het verbeteren van de punctualiteit en aan de digitalisering van de werking van treinbestuurders en -begeleiders.
  • Je werkt rond verkeersincidenten, veiligheid op het spoor, energieverbruik en meer.
  • Je levert input en geeft voorstellen ivm rapporteringstechnieken aan de business, door middel van mock-ups, POC’s en best practices
  • Je valideert de rapporten en dashboards die ontwikkeld worden door een interne of externe ontwikkelaar.
  • Je documenteert de oplossingen en houdt deze documentatie up-to-date.
  • Je stemt regelmatig af met gebruikers, leveranciers en andere stakeholders om de nodige roadmaps (verbeteringen, bugs, incidenten) te kunnen opstellen en beheren.
  • Als expert van de applicatie(s), rapporten en dashboards die jij beheert, ben je het aanspreekpunt voor collega’s en business stakeholders.
  • Je waakt op elk moment over de samenhang met bestaande business en solution architectuur en overlegt indien nodig met de Enterprise, System en Solution Architecten.
  • Je werkt mee aan de ontwikkeling van testscenario’s, aan functionele testen en data cleaning.


Requirements

(English version not available yet)

  • Minstens 5 jaar ervaring binnen een gelijkaardige functie (Application Owner, Functional Analyst, …)
  • Kennis van en ervaring met Agile Scrum
  • Grondige kennis van -, en aangetoonde ervaring met rapporteringstools SAP BW, SAP BW4/H, Webi, BO, PowerBi. Kennis in een SAS omgeving is een pluspunt.
  • Kennis van diverse analysetechnieken (use cases, opstellen van scenario's, ...)
  • Goede kennis Nederlands, Frans en Engels, zowel gesproken als geschreven
  • Goede communicatievaardigheden
  • Methodisch, nauwkeurig en zin voor detail
  • Proactief ingesteld, sterk probleemoplossend en praktijkgericht, georganiseerd

Ons aanbod

Binnen onze open bedrijfscultuur werk je achter de schermen mee aan de digitale transformatie van NMBS. Je hebt een job met maatschappelijke impact en ruimte voor eigen inbreng. Naast een goede work-life balans en een marktconforme verloning ontvang je de volgende voordelen:

  • Mogelijkheid tot telewerk + flexibel uurrooster
  • 35 verlofdagen
  • Bedrijfswagen + abonnement openbaar vervoer
  • Target bonus
  • Uitgebreid verzekeringspakket - aansluiting zonder eigen bijdrage, m.u.v. ambulante kosten voor gezinsleden
    • Hospitalisatie en tandzorg voor het hele gezin
    • Ambulante kosten (= medische kosten los van hospitalisatie)
    • Groepsverzekering: aanvullend pensioen, arbeidsongeschiktheid en overlijden (cafetariaplan)
    • Arbeidsongevallen (bovenwettelijk)
  • Maaltijd- en ecocheques
  • Nettovergoedingen voor telewerk en carwash + internetbudget


Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

ERP & Data Management

Contract type icon

fulltime

Any questions?
Contact our HR Business Partner

Jihan Kaichouh
Contact us

Share this vacancy

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!