(English version not available yet)

Binnen de afdeling Operations staat ons team Facility Security Management (FSM) onder andere in voor de opvolging van de NMBS-werven op het vlak van Safety & Security. Er komen steeds meer security & safety platformen (custos, badger, hypervisor, milestone, securmanager, idtech, new intrusion, new access control,…) in beheer door de nieuwe aanbestedingen en lopende projecten. Om deze correct te ondersteunen is er behoefte aan een extra application analyst.

In deze functie sta je in voor het technisch uitbouwen, plannen en onderhouden van de infrastructuur om de continuïteit en efficiëntie van de security & safety-systemen te garanderen volgens de noden van NMBS inclusief haar filialen.

Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:

  • Beheren van de verschillende S&S-platformen
    • Evalueren van de omgeving om upgrades, wijzigingen en uitbreidingen te definiëren en verbetervoorstellen naar voren te brengen
    • Uitvoeren van haalbaarheidsstudies en evalueren van verschillende soft- en hardware oplossingen die tegemoet kunnen komen aan de behoeften van de infrastructuur zodat het management de meest optimale oplossing kan kiezen
    • Informeren en begeleiden van gebruikers om ervoor te zorgen dat de systemen optimaal en efficiënt gebruikt worden
    • Opstellen van technisch design in lijn met specifieke architectuurvereisten
    • Uitvoeren van wijzigingen, upgrades en uitbreidingen aan soft- en hardware om steeds te beschikken over technieken en mogelijkheden die het best aansluiten bij de gebruikersbehoeften, om nieuwe projecten te realiseren of bestaande systemen uit te breiden
    • Leveren van de nodige ondersteuning en bieden van onderhoud op de NMBS IT-infrastructuur conform de ITIL-methodologie
    • Deelnemen aan een ‘On call’-dienst om een optimale beschikbaarheid te kunnen garanderen
  • Fungeren als SPOC binnen je expertisegebied
    • Technisch advies en informatie verschaffen aan interne en externe klanten om hen toe te laten een correcte inschatting te maken van de technische mogelijkheden en beperkingen op basis van de gebruikte technologiestack
    • Kritisch meedenken over mogelijke verbeteringen qua procedures en werkwijzen binnen projecten en binnen de eigen afdeling
  • Kennisbeheer
    • Op peil houden van je kennis binnen je vakgebied en deze kennis en je ervaring uitwisselen met collega's
    • Up-to-date houden en uitbreiden van de beschikbare documentatie

Requirements

(English version not available yet)

  • Je hebt een bachelor- of masteropleiding genoten of gelijkwaardig door ervaring
  • Je hebt ongeveer 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je hebt kennis van:
    • Microsoft Infrastructuur Stack (OS, virtualisatie & management toolset)
    • Network: Basiskennis TCP/IP, routing, VLAN, Loadbalancing (geen beheer)
    • Algemene kennis databases : MS-SQL, Oracle en MySQL
    • Service Management (ITIL minded)
  • Je hebt interesse in building related software (domotica)
  • Kennis van fysische security & safety-hardware (inbraak, toegangscontrole, camerabewaking, branddetectie, ...) is een troef
  • Je hebt een analytische en kritische geest
  • Je bent klantgericht, ondernemend en hebt zin voor initiatief
  • Je werkt autonoom en nauwkeurig
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor je taken
  • Je bent communicatief en kan je vlot uitdrukken in het Nederlands en Frans; je hebt kennis van het Engels
Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Anderlecht

Department icon

Operations

Contract type icon

fulltime

Share this vacancy

FacebookLinkedInWhatsAppEmail

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!