We are seeking an experienced and technically proficient SuccessFactors Employee Central Specialist to support our HRIS transformation roadmap. This includes the migration from SAP HCM to SuccessFactors EC, implementation of new modules, and optimization of existing functionalities. The ideal candidate will combine deep technical knowledge with a strong understanding of HR processes to translate functional requirements into scalable SuccessFactors configurations.

 

Key Responsibilities

  1. Consultation and Advisory 

  • Business Alignment: Build strong partnerships with business stakeholders to understand their needs, identify opportunities for improvement, and align application strategies accordingly

  • Problem Management: Investigate and suggest improvements to fix identified problems

  • Functional analysis: Gather business requirements and translate them into functional analysis and recommend best practices

  • Documentation Management : Make sure the functional documentation is kept up to date

  1. Technical Expertise 

  • Configuration & customization: Configure and customize SuccessFactors EC and related modules (LMS, ONB 2.0, REC, RMK, GMPM, People Analytics). 

  • Development lifecycle: Monitor system setup, testing and validation

  • Go lives: Support go-live activities and post-implementation stabilization

  • Data quality: Ensure data integrity and quality throughout the migration and implementation lifecycle

  1. Continuous Improvement

  • Operational excellence: Monitor system performance and propose enhancements

  • Innovation: Stay current with SAP SuccessFactors updates and innovations

  • Business enablement: Support training and documentation efforts for end-users

Exigences

Required qualifications

  • Proven experience with SAP SuccessFactors Central and related modules

  • Strong understanding of HR processes and data models

  • Ability to work independently and collaborate in a cross-functional team

  • Excellent communication and problem-solving skills

  • Experience in SAP HCM to SF EC migration projects is a plus

  • Proficient in Dutch or French, and English

Preferred qualifications

  • SAP SuccessFactors certification(s)

  • Experience with SAP Analytics Cloud, SAP Workzone or other HRIS platforms

  • Familiarity with GDPR and data privacy standards in HR systems

Our offer
Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;

  • 35 days of leave;

  • a company car + a public transport season ticket;

  • a target bonus;

  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);

    • hospitalisation and dental care for the whole family;

    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);

    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);

    • accidents at work (extralegal);

  • meal vouchers and eco-vouchers;

  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.

Postulez pour cette offre d’emploi
Postulez pour cette offre d’emploi
Icône de localisation

Near Brussels Midi Station

Icône du département

ERP & Data Management

Icône de type de contrat

fulltime_permanent

Une autre question ?
Veuillez contacter notre HR Business Partner

Evi Janssens
Contactez nous

partager cette offre d'emploi

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !