Zowel bij Ypto als bij NMBS wordt het aanbieden van extra opleidingen hoog in het vaandel gedragen. Daarom heeft Ypto in samenwerking met NMBS ervoor gezorgd dat elke NMBS-medewerker via YouTrain een eigen platform heeft waarop hij/zij alle informatie over opleidingen gecentraliseerd kan vinden. Op die manier kan elke medewerker zelf nagaan welke opleidingen voor hem/haar relevant zijn of kunnen bepaalde opleidingen die nodig zijn voor het uitvoeren van een functie automatisch of via een opleidingsbeheerder worden toegewezen. Afhankelijk van de functie kan een medewerker zich ook zelf inschrijven voor bepaalde opleidingen, wat heel wat administratie en kost weghaalt. Het opleidingsplatform is net als onboarding, rekrutering en evaluatie ook gebaseerd op SAP SuccessFactors. 

Deel dit artikel

FacebookLinkedInWhatsAppEmail

Ontdek andere realisaties

SAP: de basis van de NMBS-processen

Iedereen binnen NMBS komt wel eens in aanraking met de NMBS SAP-applicaties die ervoor zorgen dat al de taken van onze medewerkers gepland, uitgevoerd en geregistreerd worden zodat er ook over kan gerapporteerd worden. De SAP-applicaties zijn de ondersteunende laag van vele NMBS-bedrijfsprocessen. Zo wordt SAP gebruikt in bijvoorbeeld ticketverkoop via de ticketverkoopmachines, het opmaken […]

Lees meer

HR-vragen worden beantwoord door Norio

NMBS-medewerkers die HR-gerelateerde vragen hebben kunnen daarvoor chatbot Norio inschakelen. Norio is beschikbaar via Microsoft Teams, het NMBS-intranet en MyApps en kan 24/7 worden geconsulteerd. De chatbot wordt in eerste instantie ingezet om de HR-dienst te helpen bij het beantwoorden van HR-vragen van NMBS-medewerkers. Op die manier wordt de HR-dienst minder belast met eenvoudige vragen en kan het zich meer focussen op andere taken. 

Lees meer

Vlot digitaal communicatienetwerk in stations en werkplaatsen

Het radioproject heeft ervoor gezorgd dat zo’n 2000 NMBS-medewerkers een stuk vlotter bereikbaar zijn. Door de DMR-technologie van Motorola kunnen de gebruikers nu vanop veel grotere afstanden communiceren: in stations, tussen stations, met de seinhuizen, via het internet en zelfs over verschillende sites in heel België. Er zijn minder storingsbronnen tijdens radiogesprekken en er is […]

Lees meer

Consistente treininformatie aan reizigers

Dankzij het RIV-project wordt alle treininformatie consistent op elkaar afgestemd. Dat zorgt ervoor dat reizigers geen verschillen meer zien in info op de schermen in de stations en die in de treinen. Ook afstemming op de treininformatie in de NMBS-app is een objectief in dit project. 

Lees meer