(English version not available yet)

Onze Solution Delivery is opgesplitst in een ERP- en een non ERP-afdeling.

De ERP-afdeling bestaat hoofdzakelijk uit teams van functionele SAP-specialisten die instaan voor de vlotte werking van de NMBS-processen in de SAP-applicaties op vlak van Supply Chain, Customer Service, BI & Analytics, HR, enz. Daarnaast zijn er de technische SAP-specialisten die de programmatuur verzorgen van de front- en backendapplicaties. We spreken over een 30-tal applicaties die gebruikt worden door meer dan 8.000 eindgebruikers verspreid over alle directies van onze klant NMBS.

De medewerkers binnen de non ERP-afdeling zijn verantwoordelijk voor de uitwerking, ontwikkeling en oplevering van IT-oplossingen voor zowel de interne (treinbegeleiders, loketbedienden, Securail, ...) als externe (treinreizigers) klanten van NMBS. Zij staan in voor de analyse en oplevering van de gevraagde functionaliteiten, trainen en coachen de gebruikers, enz.

Voor beide afdelingen zoeken wij people managers met een gedegen technische ervaring in één of meerdere van de relevante domeinen.

Als Solution Delivery Lead zijn dit je belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Je werkt een roadmap uit voor jouw Business Area die in lijn is met de bedrijfsstrategie en waarmee je de digitale transformatie en prioriteiten van het bedrijf helpt realiseren.
  • Je zorgt ervoor dat alle applicaties binnen jouw Business Area gegroepeerd zijn in een aantal portfolio’s en stelt voor elke portfolio een owner (en back-up owner) aan die end-to-end verantwoordelijk is voor de stabiliteit, beschikbaarheid, performantie en evolutie van de applicaties en modules binnen zijn portfolio.
  • Je staat in voor contacten met de klant en met alle andere stakeholders, met name wanneer het gaat over strategische beslissingen.
  • Je maakt een inschatting van de risico’s, visibiliteit en kriticiteit van projecten en bespreekt deze op geregelde tijdstippen met je afdelingshoofd.
  • Je stelt een OPEX- en CAPEX-budget op dat afgestemd is met de voornaamste stakeholders en met de businessstrategie en prioriteiten van NMBS en beheert deze budgetten als een goede huisvader.
  • Je zorgt ervoor dat jouw team optimaal bemand is in functie van de noden, zodat de service delivery en kennisborging en -spreiding gegarandeerd zijn; in geval van conflicterende aanvragen voor projectcapaciteit fungeer jij als escalatiepunt.
  • Je stuurt je medewerkers aan en coacht hen, je houdt op geregelde tijdstippen 1-2-1’s, bevordert de onderlinge samenwerking en zorgt in samenwerking met HR voor de nodige opleiding en ontwikkeling.

Requirements

(English version not available yet)

  • Masterdiploma in een IT- of economische richting of gelijkwaardig door ervaring
  • Minstens 10 jaar relevante ervaring binnen een IT-omgeving, waarvan minstens 5 jaar met het aansturen van een team
  • Actieve kennis Nederlands, Frans en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
  • Grondige kennis van Project Management en IT-processen
  • Je communiceert en overlegt vlot en beschikt over uitstekende communicatieve en presentatievaardigheden
  • Je denkt strategisch, bent klantgericht, stressbestendig en hands-on
Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

IT Analysis

Contract type icon

fulltime

Share this vacancy

FacebookLinkedInWhatsAppEmail

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!