As a Functional Analyst (and a part as Business Analyst), you are part of the team Analysis & Solution Design, department Solution Delivery SPS (Sales, Passenger & Security Information).


Responsibilities in functional analysis:

  • Translates business requirements into functional requirements, containing acceptance criteria
  • Defines functional specifications (front-end + middle-layer)
  • Provides support during the implementation of the solution
  • Coordinates and communicates with stakeholders to ensure the solution meets the client's requirement
  • Communicates in a clear, concise manner (both in analysis and via other channels)
  • Ensures quality assurance of the final product by conducting tests and validations

Responsibilities in business analysis:

  • Capture business (client) requirements and prioritize these (MOSCOW or WSJF)
  • Being able to describe business processes (BPMN or alike) and suggest improvements
  • Communicates in a clear, concise manner (both in analysis and via other channels)

Exigences

  • Completed degree in computer science or a similar field
  • At least 5 years of experience as a Functional Analyst
  • Profound knowledge BPMN and UML
  • Fluent in English and either Dutch or French, both orally and written.
  • Strong analytical and problem-solving skills
  • Excellent communication and collaboration skills
  • Experience in analyzing business processes and systems
  • Ability question requirements in a healthily critical way and record a supported conclusion
  • Experience in drafting functional specifications and defining requirements
  • Will work (at least) 2 days in the offices, located in Anderlecht (Brussels)


Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;
  • 35 days of leave;
  • a company car + a public transport season ticket;
  • a target bonus;
  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);
    • hospitalisation and dental care for the whole family;
    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);
    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);
    • accidents at work (extralegal);
  • meal vouchers and eco-vouchers;
  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.
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Near Brussels Midi Station

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Solution Delivery

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Veuillez contacter notre HR Business Partner

Katrien Vandeput
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3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !