English version not available

Binnen het softwareteam ben je verantwoordelijk voor het beheren en bewaken van raamcontracten, budgetten, inkoop en de kwaliteit van softwareactiviteiten. Je bent het aanspreekpunt voor eenmalige of terugkerende niet-technische softwarebehoeften.

Je taken en verantwoordelijkheden zijn als volgt:

  • Je volgt een tiental meerjarige raamcontracten op. Je zorgt ervoor dat hun verlenging of hernieuwing op tijd wordt geïnitieerd. Je bent SPOC voor verschillende teams van YPTO en NMBS
  • Je controleert en bewaakt het verbruik van de budgetten voor elk van de contracten, rapporteert trends en implementeert de nodige acties met het oog op een optimaal budgetbeheer. Je bent ook het aanspreekpunt voor de afdeling Controlling en Finance
  • Je volgt de lijst van aan te kopen of te vernieuwen software op aan de hand van de ingevoerde monitoringtools, vraagt offertes aan, maakt aankooporders aan en stuurt ze door naar de leveranciers zodra ze gevalideerd zijn. Je beheert de planning voor softwarevernieuwing
  • Je houdt toezicht op de Software Approval Board, die aanvragen voor nieuwe niet-standaard software voor de NMBS beoordeelt
  • Je bent verantwoordelijk voor het bijwerken van de softwarecatalogus van de NMBS en het verzamelen van alle ontbrekende informatie, zodat je over volledige documentatie beschikt om deze software ter beschikking te stellen van de gebruikers
  • Je werkt mee aan het schrijven van "knowledge base" software-artikelen die ter beschikking worden gesteld van alle collega's van YPTO en de NMBS. Deze artikels hebben betrekking op interne procedures en goede praktijken in verband met software
  • Je helpt bij het ontwikkelen van een "all public" informatieportaal over de activiteiten van het Software team om de kennis voor interne klanten up-to-date te houden
  • Je behandelt eenvoudige inkomende verzoeken en zorgt voor snelle en/of structurele oplossingen per e-mail of via ServiceNow
  • Je assisteert de Coördinator bij het opzetten van processen om bepaalde repetitieve taken te automatiseren.

Requirements

English version not available

  • Minstens bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring
  • Minstens 3 jaar recente relevante ervaring in Software Asset Management
  • Kennis van/ervaring met:
    • Schrijven en verbeteren van standaarden en procedures
    • Business process improvement
    • Plannen/verzamelen van requirements voor business process automization
    • SNOW
    • Enterprise Agreements
  • Goede mondelinge en geschreven communicatie Nederlands en Frans, evenals zakelijk Engels
  • Ervaring met software lifecycle management processen, aankopen, gebruik en uitfaseren van software

Aanbod

Binnen onze open bedrijfscultuur werk je achter de schermen mee aan de digitale transformatie van NMBS. Je hebt een job met maatschappelijke impact en ruimte voor eigen inbreng. Naast een goede work-life balans en een marktconforme verloning ontvang je de volgende voordelen:

  • Mogelijkheid tot telewerk + flexibel uurrooster
  • 35 verlofdagen
  • Bedrijfswagen + abonnement openbaar vervoer
  • Target bonus
  • Uitgebreid verzekeringspakket - aansluiting zonder eigen bijdrage, m.u.v. ambulante kosten voor gezinsleden
    • Hospitalisatie en tandzorg voor het hele gezin
    • Ambulante kosten (= medische kosten los van hospitalisatie)
    • Groepsverzekering: aanvullend pensioen, arbeidsongeschiktheid en overlijden (cafetariaplan)
    • Arbeidsongevallen (bovenwettelijk)
  • Maaltijd- en ecocheques
  • Nettovergoedingen voor telewerk en carwash + internetbudget
Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

Infrastructure & Operations Services

Contract type icon

fulltime

Any questions?
Contact our HR Business Partner

Evi Janssens
Contact us

Share this vacancy

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!