People Management

  • Zorgt voor een duidelijke rolverdeling binnen het team en delegeert verantwoordelijkheden naar de juiste medewerker.

  • Coacht en begeleidt teamleden in hun persoonlijke ontwikkeling (werkoverleg, opleidingen, evaluaties, carrièrepad, competenties, …) in samenwerking met de HR Business Partner.

  • Stelt en onderhoudt een skill matrix voor alle teamleden, afgestemd op de vereiste GRCcompetenties.

  • Fungeert als hiring manager voor het aantrekken van nieuwe teamleden (vacaturetekst, screening, sollicitatiegesprekken).

  • Adviseert de leidinggevende over de kwalitatieve en kwantitatieve bezetting van het team binnen het budget.

  • Beheert verlof, ziekte en verzuim binnen het team en signaleert aandachtspunten rond mentale gezondheid van medewerkers.

  • Draagt de waarden van de organisatie uit binnen het team.

Kostenbeheersing:

  • Laat het team opereren binnen de gegeven budgettaire en operationele context (OPEX & CAPEX,)

  • Stelt het budget voor team op, legt voor aan leidinggevende ter validatie, en volgt op

  • Voorziet capacity management in functie van medewerkers en lopende projecten

  • Maakt een continue evaluatie van kosten versus geleverde diensten 

  • Verricht de administratieve opvolging van de kosten (controle en goedkeuring van timesheets/facturen/aankopen)

Leiding van GRC-experten (Second Line of Defense)

  • Leidt een team van experts verantwoordelijk voor governance-, risk- en compliance-activiteiten.

  • Zorgt dat de expertise binnen het team correct wordt ingezet bij risicoanalyses, ESG-assessments, contractevaluaties, en andere strategische onderwerpen.

  • Coördineert de betrokkenheid van de teamleden bij interne en externe stakeholders, waaronder ERM en senior leadership.

  • Bewaakt de naleving van interne standaarden, policies en wettelijke/regulatorische vereisten (bijv.

NIS2, ISO 27001).

  • Faciliteert rapportering en opvolging richting management en toezichthouders.

Interne processen en kennisbeheer

  • Ontwerpt, documenteert en optimaliseert interne processen m.b.t. GRC-activiteiten, in lijn met overkoepelende organisatieprocessen.

  • Documenteert en bewaakt werkinstructies binnen het team en faciliteert kennisdeling binnen het team en met andere Team Leads.

  • Zorgt dat interne processen correct worden toegepast en continue verbeterd.

  • Communicatie en aanspreekpunt

  • Treedt op als aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders m.b.t. GRC-gerelateerde onderwerpen.

  • Faciliteert duidelijke communicatie tussen het GRC-team, het ERM-team en andere betrokken afdelingen

  • Coördineert de inzet van externe dienstverleners, inclusief het opstellen van RFP’s, selectieprocedures en opvolging van de geleverde diensten, in samenwerking met Vendor Management en Service Management.

  • Verzekert het toepassen en bewaken van standaarden en policies binnen de eigen werking

Verantwoordelijkheidsbereik

  • Het coördineren van de dagdagelijkse teamwerkzaamheden 

  • De opvolging van budgettering, kostenbeheersing en kostenopvolging van het eigen verantwoordelijkheidsdomein

  • Het behalen van de teamresultaten en ondersteunen de medewerkers in het behalen van individuele en teamresultaten

  • Kwaliteitsmanagement en het opstellen en opvolgen van de KPI’s (en OLA’s) en rapporteringen

  • Het bewaken van de toepassing van standaarden en policies bij de uitvoering van de activiteiten

Requirements

Kennis en complexiteit

  • Kennisniveau Master of gelijkwaardig door ervaring 

  • Relevante werkervaring van 5 -7 jaar

  • Inwerkperiode van 6 maanden

  • Kennis van het specifieke vakgebied/de specifieke dienstverlening

  • Kennis van people management

  • Kennis van ITIL-methodologie (indien van toepassing)

  • Kennis van projectmethodologieën

  • Kennis van de structuur en van de interne (werk)procedures en de reglementering van de organisatie Ypto én NMBS

  • Kennis van de courante en bedrijfsspecifieke software

  • Kennis van Nederlands, Frans en Engels (mondeling en schriftelijk)

  

Specifiek voor de GRC functie

  • Kennisniveau PhD sterk aanbevolen  (zonder specifieke vereisten qua domein)

  • Kennis van people management waarbij leiding moet worden gegeven aan experten binnen hun domain met een grote autonomie. 

  • Kennis van corporate processen en operationele processen binnen NMBS

  • Kennis van HR-gerelateerde processen, gezien de impact van beleidswijzigingen op de medewerkers en het frequente overleg noodzakelijk met stakeholders

  • Kennis van People Change Management, noodzakelijk voor de begeleiding van het team bij de implementatie van beleid en strategie. 

  • Kennis van Effectieve Interne Communicatiemethodologie en ervaring in deze materie

  • Kan vlot presentaties te geven aan senior leadership 

  • Ervaring met het implementeren van beleid in grote organisaties met complexe arbeidsverhoudingen

  • Kennis van relevante wetgeving (GDPR, NIS 2, CRA, CER, AI Act)

  • Kennis van de domeinen binnen Cyber-en Informatiebeveiliging 

 

Ons aanbod

Binnen onze open bedrijfscultuur werk je achter de schermen mee aan de digitale transformatie van NMBS. Je hebt een job met maatschappelijke impact en ruimte voor eigen inbreng. Naast een goede work-life balans en een marktconforme verloning bestaat je pakket uit:

  • Mogelijkheid tot telewerk + flexibel uurrooster

  • 35 verlofdagen

  • Bedrijfswagen + abonnement openbaar vervoer

  • Target bonus

o   Hospitalisatie en tandzorg voor het hele gezin

o   Ambulante kosten (= medische kosten los van hospitalisatie)

o   Groepsverzekering: aanvullend pensioen, arbeidsongeschiktheid en overlijden (cafetariaplan)

o   Arbeidsongevallen (bovenwettelijk)

  • Maaltijd- en ecocheques

  • Nettovergoedingen voor telewerk en carwash + internetbudget

Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

IT Security

Contract type icon

fulltime_permanent

Any questions?
Contact our Ypto Recruitment contact person.

Ypto Recruitment Contact
Contact us

Share this vacancy

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews

After a successful screening, you’ll be invited to a first video interview with one of our Recruitment Partners. This conversation focuses on your motivation, experience, and expectations. A second interview will then take place on-site with the business team, where we’ll discuss the role and how your skills align with the team’s needs.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!