People Management
Zorgt voor een duidelijke rolverdeling binnen het team en delegeert verantwoordelijkheden naar de juiste medewerker.
Coacht en begeleidt teamleden in hun persoonlijke ontwikkeling (werkoverleg, opleidingen, evaluaties, carrièrepad, competenties, …) in samenwerking met de HR Business Partner.
Stelt en onderhoudt een skill matrix voor alle teamleden, afgestemd op de vereiste GRCcompetenties.
Fungeert als hiring manager voor het aantrekken van nieuwe teamleden (vacaturetekst, screening, sollicitatiegesprekken).
Adviseert de leidinggevende over de kwalitatieve en kwantitatieve bezetting van het team binnen het budget.
Beheert verlof, ziekte en verzuim binnen het team en signaleert aandachtspunten rond mentale gezondheid van medewerkers.
Draagt de waarden van de organisatie uit binnen het team.
Kostenbeheersing:
Laat het team opereren binnen de gegeven budgettaire en operationele context (OPEX & CAPEX,)
Stelt het budget voor team op, legt voor aan leidinggevende ter validatie, en volgt op
Voorziet capacity management in functie van medewerkers en lopende projecten
Maakt een continue evaluatie van kosten versus geleverde diensten
Verricht de administratieve opvolging van de kosten (controle en goedkeuring van timesheets/facturen/aankopen)
Leiding van GRC-experten (Second Line of Defense)
Leidt een team van experts verantwoordelijk voor governance-, risk- en compliance-activiteiten.
Zorgt dat de expertise binnen het team correct wordt ingezet bij risicoanalyses, ESG-assessments, contractevaluaties, en andere strategische onderwerpen.
Coördineert de betrokkenheid van de teamleden bij interne en externe stakeholders, waaronder ERM en senior leadership.
Bewaakt de naleving van interne standaarden, policies en wettelijke/regulatorische vereisten (bijv.
NIS2, ISO 27001).
Faciliteert rapportering en opvolging richting management en toezichthouders.
Interne processen en kennisbeheer
Ontwerpt, documenteert en optimaliseert interne processen m.b.t. GRC-activiteiten, in lijn met overkoepelende organisatieprocessen.
Documenteert en bewaakt werkinstructies binnen het team en faciliteert kennisdeling binnen het team en met andere Team Leads.
Zorgt dat interne processen correct worden toegepast en continue verbeterd.
Communicatie en aanspreekpunt
Treedt op als aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders m.b.t. GRC-gerelateerde onderwerpen.
Faciliteert duidelijke communicatie tussen het GRC-team, het ERM-team en andere betrokken afdelingen
Coördineert de inzet van externe dienstverleners, inclusief het opstellen van RFP’s, selectieprocedures en opvolging van de geleverde diensten, in samenwerking met Vendor Management en Service Management.
Verzekert het toepassen en bewaken van standaarden en policies binnen de eigen werking
Verantwoordelijkheidsbereik
Het coördineren van de dagdagelijkse teamwerkzaamheden
De opvolging van budgettering, kostenbeheersing en kostenopvolging van het eigen verantwoordelijkheidsdomein
Het behalen van de teamresultaten en ondersteunen de medewerkers in het behalen van individuele en teamresultaten
Kwaliteitsmanagement en het opstellen en opvolgen van de KPI’s (en OLA’s) en rapporteringen
Het bewaken van de toepassing van standaarden en policies bij de uitvoering van de activiteiten
Kennis en complexiteit
Kennisniveau Master of gelijkwaardig door ervaring
Relevante werkervaring van 5 -7 jaar
Inwerkperiode van 6 maanden
Kennis van het specifieke vakgebied/de specifieke dienstverlening
Kennis van people management
Kennis van ITIL-methodologie (indien van toepassing)
Kennis van projectmethodologieën
Kennis van de structuur en van de interne (werk)procedures en de reglementering van de organisatie Ypto én NMBS
Kennis van de courante en bedrijfsspecifieke software
Kennis van Nederlands, Frans en Engels (mondeling en schriftelijk)
Specifiek voor de GRC functie
Kennisniveau PhD sterk aanbevolen (zonder specifieke vereisten qua domein)
Kennis van people management waarbij leiding moet worden gegeven aan experten binnen hun domain met een grote autonomie.
Kennis van corporate processen en operationele processen binnen NMBS
Kennis van HR-gerelateerde processen, gezien de impact van beleidswijzigingen op de medewerkers en het frequente overleg noodzakelijk met stakeholders
Kennis van People Change Management, noodzakelijk voor de begeleiding van het team bij de implementatie van beleid en strategie.
Kennis van Effectieve Interne Communicatiemethodologie en ervaring in deze materie
Kan vlot presentaties te geven aan senior leadership
Ervaring met het implementeren van beleid in grote organisaties met complexe arbeidsverhoudingen
Kennis van relevante wetgeving (GDPR, NIS 2, CRA, CER, AI Act)
Kennis van de domeinen binnen Cyber-en Informatiebeveiliging
Ons aanbod
Binnen onze open bedrijfscultuur werk je achter de schermen mee aan de digitale transformatie van NMBS. Je hebt een job met maatschappelijke impact en ruimte voor eigen inbreng. Naast een goede work-life balans en een marktconforme verloning bestaat je pakket uit:
Mogelijkheid tot telewerk + flexibel uurrooster
35 verlofdagen
Bedrijfswagen + abonnement openbaar vervoer
Target bonus
o Hospitalisatie en tandzorg voor het hele gezin
o Ambulante kosten (= medische kosten los van hospitalisatie)
o Groepsverzekering: aanvullend pensioen, arbeidsongeschiktheid en overlijden (cafetariaplan)
o Arbeidsongevallen (bovenwettelijk)
Maaltijd- en ecocheques
Nettovergoedingen voor telewerk en carwash + internetbudget
Une autre question ?
Veuillez contacter notre personne de contact de recrutement d’Ypto.
Ypto Recruitment Contact
Contactez nous