As a System Engineer/Application Owner, you will be part of the Operations Telecom Team, which provides products, systems, and solutions in the field of Fixed Telephony, Teams IVR, and Contact Centers.

You will be responsible for the operational support and evolution of Fixed Telephony, IVR and Contact Center solutions. You will work closely with Service Managers and suppliers to manage network elements, connectivity, and external interfaces. You will also be responsible in the follow up of service provisioning, inventory management, and basic troubleshooting as well as major incident and problem management regarding all Telephony aspects. Additionally, you will also assist with various IoT and M2M solutions.

Key Responsibilities:

  • Manage network elements, connectivity, and external interfaces in collaboration with Service Managers and suppliers
  • Ensure the operational support and evolution of Fixed Telephony, IVR, and Contact Center solutions
  • Follow up on service provisioning, inventory management, and troubleshooting
  • Handle change management, major incident and problem management regarding all Telephony aspects
  • Assist with various IoT and M2M solutions

Exigences

  • Master's degree in Telecom/Network with a minimum of 5 years of experience in IT/Telecom infrastructure
  • Mandatory knowledge and experience with IP/network elements and Voice Over IP solutions
  • Experience with design and integration
  • Strong analytical, problem-solving, and troubleshooting skills
  • Proficiency in Microsoft software
  • Ability to work in a team and prioritize workload
  • Excellent interpersonal, verbal, and written communication skills
  • Fluency in Dutch, French and English is mandatory

Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;
  • 35 days of leave;
  • a company car + a public transport season ticket;
  • a target bonus;
  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);
    • hospitalisation and dental care for the whole family;
    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);
    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);
    • accidents at work (extralegal);
  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.
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Near Brussels Midi Station

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Infrastructure & Operations Services

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Evi Janssens
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3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !