Ypto is searching for a highly experienced Project Manager to oversee a key project focused on optimizing organizational structures and fostering stronger collaboration across the company. This role presents a unique opportunity to leverage your expertise in IT service management (ITSM) and project leadership to contribute to a strategic transformation within a dynamic organization, which is part of SNCB.

In this pivotal role, you will:

  • Champion Organizational Change: Guide the development and implementation of a project designed to enhance efficiency and collaboration across Ypto
  • Lead Project Execution: Oversee all aspects of the project lifecycle, ensuring adherence to established timelines, budgets, and quality standards
  • Navigate Stakeholder Relationships: Build and maintain positive relationships with a diverse range of stakeholders, including internal teams, external partners, and trade union representatives. Facilitate clear communication and address any concerns effectively
  • Foster Synergy: Leverage your understanding of ITSM to identify opportunities for streamlining workflows and creating a more cohesive work environment

Exigences

The Ideal Candidate Possesses:

  • A Master's degree in Project Management, Business Administration, or a similar field (or demonstrably equivalent experience).
  • At least 5 years of experience successfully managing complex projects on time and within budget.
  • In-depth understanding of ITSM principles and methodologies.
  • Experience with various project management methodologies (e.g., Scrum, Waterfall) and relevant tools.
  • Familiarity with IT systems, software solutions, and key IT domains (Infrastructure, Telecom, Application, Solution).
  • Proven ability to manage and motivate project teams, fostering a collaborative and successful work environment.
  • Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to build rapport with diverse stakeholders and effectively manage expectations.
  • Strong analytical and problem-solving skills, with a proactive approach to anticipating and mitigating challenges.
  • Experience working with unions is a plus.
  • Fluency in French and/or Dutch and English (speaking and writing).

Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;
  • 35 days of leave;
  • a company car + a public transport season ticket;
  • a target bonus;
  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);
    • hospitalisation and dental care for the whole family;
    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);
    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);
    • accidents at work (extralegal);
  • meal vouchers and eco-vouchers;
  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.

Ready to join us?

We are looking for a skilled and experienced Project Manager to embark on this exciting journey with Ypto. If you are eager to shape the future of our organization and possess the skills and experience outlined above, we encourage you to apply!

Postulez pour cette offre d’emploi
Postulez pour cette offre d’emploi
Icône de localisation

Near Brussels Midi Station

Icône du département

IT Project Management

Icône de type de contrat

fulltime_permanent

Une autre question ?
Veuillez contacter notre HR Business Partner

Katrien Vandeput
Contactez nous

partager cette offre d'emploi

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !